امروز چرا شاخص بیش از 2000 واحد رشد کرد ؟؟؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 31
نویسنده : علیرضا حاجیان

 

دلیل اینکه چرا شاخص کل امروز چنین رشدی داشت و به بیش از 2000 واحد رسید ، جوابش در قیمت سکه و دلار است ....

با نگاهی به معاملات حقوقی - حجم های سنگین خرید - سفارشات 100.000 عددی در هر سیکل ، کد به کدهای حقوقی به حقیقی به خوبی نشان میدهد پشت این رشد بازار یک بایدی وجود دارد.

البته (باید) برای شاخص سازی و جلب توجه.

سیاست های پشت پرده خواهان ایجاد توجه ها به بازار بورس و کم کردن توجه ها به بازار سکه و طلا است.

بورس باید چشمک بزند تا پول ها به سمت دلار-یورو-سکه-طلا نرود و چه چشمک محکم تری از رشد 2000 واحدی شاخص کل.

همه نمادها به یکباره در معاملات دیروز و امروز شدیدا رشد و با تقاضای بالایی همراه شدند به طوری که ومعادن بعد از مدتها در سقف 190 تومان درآخر ساعات دیروز با کمک حقوقی صف خرید شد.

البته از رشد دلار نباید غافل شد چرا که رشد دلار میتواند تاثیر مثبتی بر نمادهای صادر کننده بگذارد و میتواند در بلند مدت سودآوری خوبی نصیب آنها کند ولی در مقطع کنونی دولت نیاز به کم کردن توجه ها از بازار سکه و طلا دارد.

حالا آیا این رشد خطرناک است یا خوب ؟

ما از سیاست های کلان اتخاذ شده برای بورس خبری نداریم و دولت روحانی نشان داده طی 5 سال گذشته خیلی اعتقادی به بورس و حمایت از آن ندارد و بیشتر به سمت شاخص سازی حرکت میکند ولی نکته اینجاست سهامداران با دیدن این همه مثبت ، هیجان زده شده و تصمیم به افزایش سرمایه در بورس میگیرند.

توجه شود طبق قوانین فیزیک حاکم بر بورس و بر جهان هر عملی عکس العملی دارد.

با رشد هیجانی قطعا یک ریزش هیجانی هم در کار خواهد بود.

سهامداران برای خرید حتما نماد های کم ریسک و کف را انتخاب کنند و از ورود به سقف و نمادهایی که حقوقی نقشی در مثبتت کردن آن دارند قطعا دوری کنند.

 

 



:: برچسب‌ها: چرا شاخص بیش از 2000 واحد امروز رشد کرد ؟؟؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.